Spectacol aviatic, sâmbătă, pe aerodromul din Craiova

Avionul Coandă 1910

Avionul Coandă 1910

Asociația Română pentru Istoria și Propaganda Aeronauticii (A.R.P.I.A.) – filiala Craiova, sărbătorește «60 de ani de aviație cu reacție pe aerodromul Craiova» pe data de 27 octombrie 2012.
Acțiunile aniversare vor debuta la ora 10.00 cu o conferință de presă ce are drept scop prezentarea copiei la scară reală a avionului Coandă 1910.
Conferința de presă va fi urmată la ora 10.30 de un spectacol aeronautic cu participarea Forțelor Aeriene Române și a Aeroclubului României.
Pe durata a aproximativ 4 ore, programul spectacolului aerian va cuprinde:

  • exercitiu CSAR (căutare şi salvare prin luptă) MIG 21 – Forţele Aeriene Române;
  • evoluție ŞOIMII ROMÂNIEI – Aeroclubul României (formație de 4 avioane);
  • evoluție formație Zlin 142;
  • evoluție formație Ikarus C42;
  • evoluție planor;
  • lansări parașutiști;
  • evoluție balon cu aer cald.

Accesul este liber.
Spectacolul aerian va fi urmat de un simpozion aniversar sub titulatura „OLTENIA AERONAUTICA” – 60 de ani de la înfiintarea primelor unități înzestrate cu avioane de luptă reactive pe aerodromul Craiova unde accesul se va face pe bază de invitație.

3 Comentarii

  1. Hriscu Liviu - Andrei

    REACTORUL COANDA 1910
    PROGRAM de RECONSTRUIRE “ASA CUM A FOST”

    Organizatia Henri Coanda a inceput derularea programului de reconstruire a primului avion reactor din lume conceput, proiectat si realizat de Henri Coanda intre 1907 si 1910. Avionul a fost expus la al II-lea salon aeronautic de la Paris si a fost testat ultima oara pe 16 dec 1910, când a fost distrus pe câmpul de la Issy-les-Moulineaux.
    Acest proiect are importanta istorica întrucât avionul original nu mai exista, iar nicaieri în lume nu se gase?te o replica func?ionala ASA CUM A FOST a reactorului Coanda 1910 original.
    Avionul va fi reconstruit folosind materialele pe care le-a ales în 1910 Henri Coanda si va fi adoptata o tehnologie similara celei de atunci, pentru a se pastra pe cât posibil apropierea de proiectul original.
    Aspectul functional al avionului reconstruit este necesar pentru a elimina controversele generate pe plan interna?ional asupra zborului din 1910, prin demonstrarea practica a faptului ca propulsorul prin reactie al avionului din 1910 avea capacitatea de a deplasa aparatul pâna la viteza de decolare.
    La prezentul program, alaturi de Organizatia Henri Coanda, participa studen?i voluntari ai Faculta?ii de Inginerie Aerospa?iala a UPB ?i al?i speciali?ti independen?i.
    Partener la acest proiect este CADWORKS prin oferirea acesului la licentele SOLIDWORKS necesare proiectarii 3D a aparatului.
    Fondurile vor fi asigurate prin parteneriate ?i sponsorizari.
    Dupa realizare si testare avionul va fi donat Casei Memoriale Coanda, care este în curs de constituire sub jurisdic?ia Ministerului Culturii si Patrimoniului National, pentru a fi expus publicului intern ?i interna?ional.

    http://img542.imageshack.us/img542/8860/41805653339456334667547.jpg

  2. Hriscu Liviu - Andrei

    Un link catre pagina de FB a Organizatiei Henri Coanda http://www.facebook.com/pages/Henri-Coanda/408419989177467?fref=ts

Comentezi?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.